Cuma AKU

Cuma AKU

Wednesday, January 6, 2016

Hobi Baru

Sebenarnya dah pun bermula pada penghujung 2015...
Cuma 2016 ini seperti langkah baru untuk laksana hobi2 tersebut. 
Nak perhebatkan lagi aktiviti berkaitan hobi2 baru ini...

Mr Google dah jadi sahabat karib bila nota dan sumber bacaan diperlukan...
Kat situ je pun... Maklumat percuma...

Hobi Pertama
BERLARI... Hobi ini hadir atas dorongan dan Sokongan... Keluarga dan rakan2.
Semua bermula dengan niat untuk sihat... Al.maklum... Umur dah masuk 4 series.
Adalah satu hari... Hujung minggu... Niat nak jogging ke petronas beli surat khabar...
Pakai kasut... Tanpa stokin.. Mula lari... On the way ke petronas lalu sebelah surau.. 
Nampak ramai orang sedang berkumpul... Siap dengan baju yang bernombor... 
"Ada apa ni bang" soal ku kepada abang yang baru parking kereta..
"Larian JOM ke suaru... Mari la ikut serta... Percuma je penyertaan"
Emmm menarik... Terus daftar diri... Ambik no bib tepek di baju...
Smart la... 
Padahal tak tahu apa nak jadi pasni... 
Toleh kiri kanan ramai yang siap sedia nak mula...
Masa briefing baru lah tahu kena lari 7km... Mampos...

Awak bukan runner sejati... Lari selalu pun pergi petronas beli paper..
Ini pula nak lari 7km... Mampukah aku... 
Kalau pandang belakang... Sejarah zaman SMAKL dulu memang pelari jarak jauh sekolah...
Tapi itu dulu beb... 25 tahun yang lalu... 

Berlari lah aku... Jalan tegak... Steady
Naik bukit... Mula rasa macam nampak bintang...
Turun bukit... Dah mula......... Jalan kaki je...

Kiri kanan orang potong... Dalam hati... Silakan.. Saya tak kisah pun...
Yang bestnya... Budak pompuan sekolah pun selamba potong... 
Pakcik otai pun okay je over take tanpa signal...

Nak geram pun tak berdaya... Redha je lah..
Ending nya... Habis lah juga larian... Kaki melecet walaupun dapat finisher medal...
Bangga kejap... Aku mampu... Aku berjaya...
Betul seperti kata2 seorang runner tak terkenal yang saya cukup kenal...
Yang penting spirit power.... 

So azam 2016.. Nak collect sebanyak mungkin medal...
Bernaungkan sahabat runner kental shahril aka cah... Dah tiga event telah mendaftar...
Harap2 mampu capai KPI... Habiskan larian...

Sekian..
 Nanti sambung...

No comments: