Cuma AKU

Cuma AKU

Wednesday, June 10, 2009

Mencari....

Salam buat semua,

Mencari sesuatu yang kita sendiri tidak pasti adalah sesuatu perkara yang paling mustahil untuk di gapai. Sehingga detik ini, saat tertulisnya bait-bait kata, diri ini tidak lagi pasti apa yang di cari. Haba semangat cukup panas tetapi tidak marak cukup untuk mematangkan penulisan ini.

Adakala, mencari dengan memerhati bait insan seni lain. Nampak jauh berbeza. Jauh untuk bersaing, jauh lagi untuk duduk sebaris. Apapun itu semua kekangan sementara. Cuma benteng sekaki yang mudah di langkah. Cuma angin semangat terus bertiup, hembus lah sekuatnya agar terbang jauh mencari dan mencari....

Antara minat dan bakat.. Perlu kedua-duanya.. Minat cuma pencetus.. Bakat penyambung nyawa. Ilmu? Perlu di cari.. Aku cuma insan yang mencuba dan mencari. Pegangan ku masa ini cuma semangat dan minat. Gaya pun belum terpahat. Nama belum lagi tertulis.

Teruskan menulis tanpa jemu.. janji ada idea.. Itu kata yang ku jumpa di layaran dan kini menjadi azam ku. Mampu kah aku? Aku cuma mencuba.. aku cuma mencari..

No comments: