Cuma AKU

Cuma AKU

Wednesday, June 11, 2014

Aku & Cadbury

Aku dilanda keraguan...

Antara kegemaran dan kejanggalan menjadi satu benteng yang kurang menggembirakan.
Dari kecil dididik... babi itu HARAM... najis BERAT... jangan disentuh apatah lagi dimasukkan ke mulut.. minta jauh. Dari kecil ya... bukan cerita semalam atau seminggu yang lalu... tetapi dari kecil...

Tiba-tiba...

Tersentak... bila sesuatu yang kian menjadi pilihan sebagai bahan makan masa senggang telah diistihar ada DNA babi... 
Geleng kepala tanda HAIRAN... berkerut kening rasa GERAM... tertanya-tanya, bagaimana perkara yang sangat-sangat sensitif seperti ini dipandang ringan. 

Takkala kita masih TERKEJUT dengan kehadiran tanpa sedar najis BERAT ini dalam cekelat Syarikat MALAYSIA... Terima kasih kepada KKM atas maklumat (walaupun ada yang kata ini semua dakyah nak menjahanamkan syarikat BUMI)... 
Kita sekali lagi dikejutkan... CADbury HALAL dimakan... ada DNA namun HALAL. Terus COMPIUS... 

Kenyataan "Hanya JAKIM yang mempunyai kuasa atas STATUS HALAL..."

Mungkin tidak nampak hidungnya atau pun isinya... namun keraguan buat perut ku mual membayangkan binatang ini menjadi bahan makanan. Siap sedia HARAM... 

Kalau tanya aku, bila RAGU-RAGU, baiklah diTINGGALkan...

Terpulang...

No comments: