Cuma AKU

Cuma AKU

Tuesday, March 29, 2016

Bukit Jugra Trail Run 2016

Bukit Jugra Trail Run 2016
 
6 Mac 2016
7.30 pagi
8KM
 
Kali ini, bawa satu keluarga ke Banting... lepak di Morib GoldCoast.
5hb check in..
 
6hb lepas subuh dah gerak ke lokasi... JUGRA... mudah je cari tempatnya tak susah pun (sebab semalam dah survey masa collect kit run). Konon2 awaklah yang paling awal... siap drive perlahan2 ke lokasi takut awal sesangat... 2km ke lokasi flag off kereta dah penuh tepi jalan... rupa2nya lagi ramai yang lebih awal dari aku. ha ha ha
 
Kali ini lari SOLO... partner in crime Mr.Chah ada urusan yang tidak boleh dielakkan... So Kit RUn beliau ada dalam simpanan... Konvo kalau tidak silap katanya...
 
Nasib le jumpa rakan sofbol Encik IQBAL... dulu debab khabaq hang sekarang emmm fit.. macho.. hasil kayuhan dan larian berterusan.. hebat BRO... Kami lari lain2 kategori... Beliau lari 14KM... hamba cuma 8KM... jauh bezanya tu... tapi bak kata orang tua2... ikut daya masing2 le...




 
 
Geng 14KM dilepaskan dulu...
 
15 minit kemudian... larian 8KM pun bermula...
Siap2 set kat HP menggunakan aplikasi ADIDAS... konon nak tengok lah kemajuan dalam larian... tapi ini 1st time TRAIL RUN....
 
1st KM... emmmm tenang... landai... rata... mudah... Nampak tabah...
Masuk je KM kedua... dah start mendaki... tapi masih on road.... sayup2 je nampak puncak...
Masa ini lah... baru terasa TUA... selalu lari jalanraya rata je... kena sekali mendaki rasa mencungap...
Masa ini kerja aku... duk kira adik2.. makcik2 yang potong selamba...
Takpe lah... silakan potong... SAYA TAK KISAH...
 
Tanpa sedar... dalam mengira rupa2nya aku sudah berhenti berlari... ecehhhh buat2 tak sedar konon...
 
Sekali lagi tanpa sedar... aku hanya MAMPU berjalan hampir 3KM tanpa BERLARI...
Dan tanpa ku sedar juga.. aku berselfie... ha ha ha




 
 
Masuk KM kelima.. dah start HUTAN... relaks je... tak penat pun... SEBAB TAK LARI pun..
Kali ini bukan sebab taknak LARI tapi JEM habaq hang.... laluan sehala... kenderaan berat dilarang memotong... masa ini lah boleh la menikmati keindahan flora... fauna tak jumpa pula... harap2 la tak jumpa yang fauna ganas2... Peserta larian agak ramai... laluan denai tidak mengizinkan larian dilakukan... so slow and steady...
 
Lepas je kawasan hutan ada lebih kurang 3 km lagi untuk ditamatkan... on road...
Barulah mulakan LARIAN.. perlahan2 kayuh... jumpa water station.. bedal air... bedal pisang...
 
AKHIRNYA...
 
Berjaya dengan jayanya menamatkan larian 8KM TRAIL RUN kali pertama....
Timing malu nak khabaq.. lebih sejam... ramai la juga makcik2 potong...
hahaha

 
APAPUN enjoyyyyy

 
 


No comments: