Cuma AKU

Cuma AKU

Thursday, March 12, 2009

Komplikasi PTK dan Penyakit Seangkatan

Salam untuk teman pembaca,

Hari ini setelah lama tidak meninggalkan coretan membuahkan rasa rindu. Almaklumlah, bila bercita untuk menulis sebuah karya suatu hari nanti manjadikan diri ini tidak dapat lari dari trus mencoretkan sesuatu.

Untuk saat ini, kisah ini berkisarkan latarbelakang dewan besar POLITEKNIK MERLIMAU yang pada pagi tanggal 11 MAC 2009 berkumpul lah insan yang membudayakan penilaian cemerlang bergelar PTK.

PTK merupakan satu langkah untuk memastikan insan berkerajaan sentiasa peka dengan penilaian dan peperiksaan. Sentiasa bersedia dengan maklumat terkini yang selalunya memerlukan bacaan yang membawa kepada kelenaan tahap dewa. Rumah teratak tempat tinggal aku menjadi medan perbincangan sesi terakhir sebelum berjuang. Macam-macam kerenah teman boleh menjadi topik perbualan dan ketawa.

Bila menjadi satu kemestian untuk cemerlang bagi menerima satu anjakan yang hebat, menjadikan PTK ini suatu suatu yang amat dirindui. Biarpun jelmanya hanya 2 kali setahun tetapi ketibaan detiknya amat dinantikan oleh teman-teman kerajaan termasuklah aku yang buat julung kali mencuba.

Bukan sedikit yang harus disimpan dalam memori seorang tua ini, tetapi melibatkan beberapa buku setebal buku matematik tambahan tingkatan 5 KBSM. Umur yang makin meningkat menjadi satu punca tabiat malas menjelma, menjadi penyebab ada teman-teman mencuba untuk ketujuh kali tanpa rasa putus asa. Wal hal, urat kepala dah hampir putus menjawab soalan yang isi kandungan kepada jawapan langsung tidak menyinggah di otak ketika membuat bacaan.

Bila gagal, mula bercakap pasal keberkesanan dan releven atau tidak PTK di kaca mata kita. Mula mempertikai kesesuaian soalan yang disediakan. Mula merasakan PTL cuma penghalang kemajuan. Dan mula bercakap pasal kuota,

No comments: