Cuma AKU

Cuma AKU

Sunday, January 12, 2014

Kisah - Durian Oh! Durian

Bila HANTU DURIAN nampak durian...

Hantu yang dimaksudkan bukanlah makhluk halus tetapi manusia yang sangat gilerkan durian.. kalau nampak durian macam nampak artis.. suka sangat2. Senyum je bila nampak durian.. Macam durian tu hensem je..macam comel je... hahhahaha

Al-kisahnya, on the way mencari senaskah Al-Quran buat puteri sulungku. Mengadu dia berat sangat naskah sedia ada untuk di bawa ke sekolah setiap hari. Budak zaman sekarang sekolah dan belajar mula 7.30 pagi sampai 5.30 petang. Sekolah kebangsaan - KAFA - Mengaji... Bagi memenuhi permintaan cik puteri, aku dan isteri menuju ke destinasi kami mencari buku.. PUSTAKA RAWANG.. Cawangan Taman Melawati. Lalu je depan kedai buku, ada orang dah nampak susunan durian betul-betul berhadapan kedai buku. Emmmm confirm kena singgah ni.. getusku..

Tapi.. hantu durian ku ini masih dalam mode cover line. Diam je cuma dah mula senyum-senyum. Cepat-cepat ku tarik masuk ke kedai buku... fokus fokus.. kataku... moh cari apa yang perlu dahulu.

Lepas 15 minit.. semua yang dicari sudah ada di atas kaunter kedai siap sedia untuk dibuat pembayaran.
Langkahan keluar, hantu durian tidak lagi dalam mode cover line.. terus ke gerai yang tersusun durian-durian. Ye lah... kejap... letak barang dulu di kereta.. awak pergi la pilih mana yang suka..

Ada D24.. durian kampung.. ada yang dikira timbang.. ada pula yang dilonggok.. Pilihan di tangan masing-masing. "Makan sini dik... baru puas hati" cadang abang penjual durian. "ok bang.. pilihkan saya durian kampung 1 biji saiz sesuai untuk 2 orang makan" 

Nah! depan kami sebiji durian.. isinya kuning.. rasanya lemak-lemak berkrim.. disukai kami... harganya cuma RM12.90.. RM12.00 selepas diskaun.. katanya... Puas hati punya pasal dengan rasa... kami bungkus lagi 2 biji untuk anak-anak dirumah. Abang penjual durian yang pilihkan.. satu isinya kuning sama seperti yang kami makan dan satu lagi isinya warna putih. Harap-harap rasanya seenak dan berlemak seperti tadi.

Semua 3 biji.. kami bayar RM35.00

Buat kawan-kawan peminat durian a.k.a. HANTU DURIAN.. kalau tiba-tiba teringin nak makan durian.. boleh lah ke lokasi ini.. Taman Melawati.. berdekatan medan makan  dan Balai Polis Taman Melawati.. Sederet gerai menjual buah.. ada durian, ada rambutan.. kadang-kadang ada manggis..

Memang dari zaman bujang dulu-dulu... kalau teringin sangat nak makan durian.. ini lah lokasinya. Walaupun penjualnya berbeza mungkin.. tetapi durian yang dicari selalunya ada. Jarang mengecewakan... 
Aku bukanlah hantu durian seperti tajuk entri ini... tetapi aku ada 2 hantu durian disisi. 
Hasnizah dan Alyssa Batrisyia... 

  Gambar Hiasan (Sumber : www.asiaexplorers.com)

No comments: